
توضیحات فایل :
پاورپوینت درس دوم عربی نهم با موضوع اَلْعُبورُ الْآمِنُ عبور و مرور ایمن
تعداد اسلاید 26 اسلاید در قالب پاورپوینت همراه با فایل پی دی اف
طبق قواعد درس عربی نهم همراه با حل تمرینات
فهرست مطالب :
درس دوم و کلمات جدید
ترجمه صفحه 23 عربی نهم
ترجمه صفحه 24 عربی نهم
درست نادرست صفحه 24 عربی نهم
بدانيم
وزن و حروف اصلی
جواب صفحه 26 عربی نهم
1- سه حرف اصلی این کلمات چیست؟
2. بيشتر کلمات در زبان عربی وزن دارند؛ مثال:
????2 کدام کلمه بر وزن فاعل و کدام بر وزن مْفعول است؟
????معنی فن ترجمه صفحه 27 درس دوم عربی نهم
جواب تمرین صفحه 27 عربی نهم
???? تمرین اول ،???? حروف اصلی و ترجمه کلمات زیر را بنویسید.
???? تمرین دوم _ الثانی ???? وزن کلمات جدول را بنویسید.
???? تمرین سوم _ الثالث ???? هر کلمه را به عبارت مرتبط با آن وصل کنید. ،
???? تمرین چهارم _ الرابع ???? تمرین پنجم _ الخامس ،???? در جاهای خالی از کلمات داده شده استفاده کنید. «یک کلمه اضافه است.»
???? جاهای خالی را با کلمات داده شده پُر کنید
???? تمرین ششم _ السادس
???? کدام کلمه از نظر معنا با سایر کلمهها «ناهماهنگ» است؟
???? تمرین هفتم _ السابع
???? آیه و احادیث زیر را ترجمه کنید. سپس کلماتی بر این وزنها در آنها بیابید.
???? تمرین هشتم _ الثامن
???? متن زیر را بخوانید سپس پاسخ پرسشهای آن را بیابید.
???? ادامه -تمرین هشتم _ الثامن
???? متن زیر را بخوانید سپس پاسخ پرسشهای آن را بیابید.
جواب نور سماء صفحه 33 عربی نهم
بخوانید و ترجمه کنید
(گفت و گوهایی مربوط به راهپیمایی اربعین)
جواب یک روزنامه دیواری درباره معانی علائم راهنمای و رانندگی به عربی، فارسی و انگلیسی تهیه کنید.
بخشی از متن فایل پاورپوینت :
اَلدَّرْسُ الثّاني
اَلْمُعْجَم: ) 29 کلمۀ جدید(
آمَنَ: ايمان آورد )مضارع: يُؤمِنُ( سَتَرَ: پوشاند، پنهان کرد
أحَبَُّ: محبوب ترین شاحِنُ الجَْوّالِ: شارژر موبايل
إِشاراتُ الْمُرورِ: علامت های راهنمايی و
رانندگی
إدِارَةُ المُْرورِ: ادارۀ راهنمايی
و رانندگی
مُرور: گذر کردن
شَقاوَة: بدبختی
» جمع: صُحُف « صَحیفَة: روزنامه
صَحيفَة جِداريةَّ: روزنامه ديواری
أَنْصَح: اندرزگوترين صَدَمَ: برخورد کرد )مضارع: يَصْدِمُ(
أَيُمکِنُ أَنْ تَرجِعَ: آيا امکان دارد برگردی؟ فَجْأَةً: ناگهان
بُکاء: گريه کردن، گریه قُبْح: زشتی
تالي: بعدی
اَلْيَومُ التّالي: روز بعد لَقَدْ: قطعاً
تُعطيني: به من می دهی
أَنْ تُعطيَني: که به من بدهی لِمَ: برای چه )لِ + ما(
تفَضَلَّْ: بفرما ما: آنچه
» جمع: مَحَلّت « تَکَلَّمَ: صحبت کرد )مضارع: يَتَکَلَّمُ( محَلَّ: مغازه
جِهَة: جهت )مسير( مَعَ الَْسَفِ: متأسّفانه
ذَکيّ: باهوش نادیٰ: صدا زد )مضارع: يُنادي(
رَصيد: شارژ )اعتبار مالی( هادِئ: آرام
رَقَدَ: بستری شد، خوابيد
)مضارع: يَرْقُدُ( يسَُدّونَ: م یبندند
)ماضی: سَدَّ/ مضارع: يسَُدُّ(
رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛
معنی: سجاد با ناراحتی از مدرسه برگشت؛
عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسْرَتِهِ،
معنی: وقتی که (هنگاهی که) همراه خانواده اش بر سر سفره غذا نشست.
بَدَأَ بِالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهَبَ إلِیَ غرُفتَهِ؛ ذهَبَ أبَوهُ إلِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ:
معنی: ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت؛ پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید:
«لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!»
معنی: برای چه (چرا )غذا نخوردی؟!
أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟»
معنی: جواب داد: «آیا دوستم حسین را میشناسی؟»
قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ.
معنی: گفت: «بله» او را میشناسم؛ او پسری باهوش و آرام است
ماذا حَدَثَ لَهُ؟»
معنی: چه اتفاقی برایش افتاده است؟
dars2_1746384213_67907_2413_1064.zip7.56 MB |